středa 25. března 2015

Menstruační kalíšek MeLuna

Tohle je takové napůl lesanské a napůl fujky, ekl, bleee téma :D
Ale rozhodla jsem se o něm napsat, jelikož kalíšek mi FAKT změnil život.

V naších končinách se na menstruaci pohlíží jako na něco hnusného, otravného, bolestivého, nechutného. Těšíme se, že budeme brát antikoncepci, která nám zázračně pomůže, dokonce i v tom, že menses nebudeme mít vůbec. Že nám to ulehčí život.
Ano, i já jsem to tak brala. V pubertě jsem mívala bolestivou menstruaci často, od 18 let jsem ale brala HA, abych neotěhotněla a myslela jsem si, jak je všechno v pohodě. Jupíí, konečně mají ženy možnost ovlivňovat své tělo a hlavně ty hnusné krámy!

Achbože, jak já jsem byla blbá...



Naštěstí ale nejsem ten typ, co by bral antikoncepci třeba 10 let vkuse. Vždycky jsem ji brala tak rok až dva, s přestávkami. Jakmile začal můj proces transformace jakožto ženy a později matky, začala jsem se dívat i na přirozené procesy ženského těla trochu jinak. Světe div se, čím starší jsem byla, tím méně problému s MS jsem měla (což je prý normální). Nakonec mě bolelo břicho jen první dva dny a menstruaci jsem měla pravidelnou jak hodinky (dokonce jsem po čase zjistila, že se celkem přesně řídí podle fází Měsíce).
Přesto, nebudu vám lhát, v době těhotenství jsem si užívala, že krámy nemám, fakt. První MS po porodu jsem dostala asi týden po skončení šestinedělí, byla slabá, jakoby nic. Byla jsem na poporodní kontrole u gynšónky a nechala si napsat HA. Počkala jsem na další MS, která už byla klasická, silná a bolestivá a začala zobat. No a menstruaci jsem měla pak měsíc vkuse. Taky jsem se necítila vůbec dobře, ačkoli jsem doteď neměla žádné poporodní komplikace. Po čase mi došlo, že je to antikoncepcí, kterou jsem nebrala už asi tři roky. Šla hned do koše.
Další MS už dorazila klasická, několikadenní, opět klasicky bolestivá. A opět klasicky otravná, krvavá, smradlavá, vložková. A já si řekla, že tohle mě už vážně nebaví.

Poprvé jsem na informace o menstruačním kalíšku narazila v nějaké diskuzi na internetu. Jakmile jsem tento "nástroj" viděla na fotce, přišlo mi to neuvěřitelně nepraktické a nepohodlné. Možná i proto, že jsem nikdy nepoužívala tampóny, nikdy se mi nepovedlo pořádně zavést ani tu nejmenší velikost, nedržely mi a byly hrozně nepohodlné (dnes už vím, že je to prostě proto, že JI mám malou ;), takže mě nošení čehokoli uvnitř prostě absolutně nelákalo. Musím se také přiznat, že jsem byla trochu zaujatá, hlavně když jsem si přečetla článek nějakých studentek fildy v Brně o tom, jak si jednou seděly ve Skle, kalíšek vytáhly, a pomocí krve si něco čmáraly. Eeee... takže jsem tuhle vymoženost měla spojenou s lesanskýma bio studentkama uměnověd.
Kalíšek se ale začal šířit jako mor, všichni o tom mluvili, všichni z toho byli nadšení, a jakmile mi o tom vyprávěly i moje sestřenice a měla jsem info z první ruky, řekla jsem si, jdu do toho. Po porodu jsem měla sama k sobě už trochu jiný přístup a nošení čehokoli v pochvě mi už nepřipadalo tak hnusné. 
První volba byl kalíšek LilCup. Koupila jsem ho v akci a říkala si, že ty dvě stovky oželím, i kdyby mi to nesedělo. Dle doporučení pro ženy po porodu jsem si vybrala tu větší velikost. A netrpělivě čekala.
Ovšem přišlo neuvěřitelné zklamání. První problém byl zavádění, ale to je celkem normální, než se s tím člověk naučí pracovat. Další hrůzy ovšem přišly v podobě dlouhé stopky, jejíž přítomnost mě až bolela. Tu jsem ustřihla, ovšem bylo to ještě horší, jelikož ten silikon byl po ustřižení ostrý. Nakonec šla stopka pryč úplně. Tím to ale neskončilo. Kalíšek mi nedržel, vyjížděl, tlačil, byl nepohodlný. Byl pro mě problém si dojít na malou, vyloženě mi tlačil na močák. Kalíšek šel tedy do prčic. 
Ovšem, několik pozitivních dojmů to na mě udělalo. Bez vložek mi bylo najednou skvěle. Zjistila jsem, že té krve ze mě zase tolik neteče a že ta krev OPRAVDU NEZAPÁCHÁ. Najednou se mi k vložkám už vůbec nechtělo vracet.



Začala jsem tedy hledat znovu. Věděla jsem, že potřebuju kalíšek mnohem měkčí, bez stopky a možná i menší. Našla jsem si značku MeLuna, ovšem ještě jsem se poradila na stránkách www.kalisek.cz. Tam mi napsali, že nejspíš opravdu potřebuju menší velikost. Takže jsem do toho šla podruhé. Objednala jsem si kalíšek MeLuna s kuličkou, velikost L, a navíc verzi Soft. A už na první dotek byl znát obrovský rozdíl.

VÝSLEDEK BYL ÚŽASNÝ!

Konečně jsem zažila ten všemi popisovaný skvělý pocit, když vlastně máte pocit, že nemáte pocit. Prostě necítíte NIC. Díky jemnějšímu materiálu se kalíšek mnohem lépe zavádí, díky lepé vybrané velikosti drží, nevyjíždí a neprotéká. Po asi 15 letech jsem poprvé zažila ten pocit, kdy mi vůbec nevadí, že mám krámy.
A světe div se, od té doby MĚ VŮBEC NEBOLÍ PŘI MENSTRUACI BŘICHO.

Takže určitě doporučuji tento svatý grál všech lesan každé ženě, která má s menstruací jakýkoli problém. A k vložkám se už vracet nebudu.



A ještě bych doplnila pár poznámek:
-  můj první kalíšek měl rozměry 47x57 mm a byl pro mě prostě hodně velký. Takže se nedívejte na to, zda za sebou máte porod či kolik vám je, ale zkuste objektivně zhodnotit, jak velkou máte pochvu. Na většině návodů také uvidíte, že kalíšek drží vespod vagíny, daleko od čípku. Já to tak nemám, když kalíšek zavádím, mám ho kolem čípku, to je dost důležité, jinak mi protéká. Nyní mám velikost 44x51mm.
- různí se i materiál. Mám variantu Soft, která je prý vhodná pro ženy, jež nemají posílené pánevní dno. Nevím jak na tom mé pánevní dno je, ovšem varianta Soft je určena především pro ty, které mají problém s tampóny. Takže přesně pro mě.
- místo stopky existují varianty s očkem či kuličkou. Tohle osobně preferuju.
- kalíšek by se měl čistit asi co 4-5 hodin, já musím říct, že mi vydrží i celou noc. Možná ten první den se stane, že po ránu, než stihnu vyměnit, proteče, ale jinak v pohodě. Pokud jde o čištění mimo domov, stačí sebou nosit antibakteriální ubrousky.
- způsobů zavádění je hodně. Není to jen o složení napůl a hups dovnitř. Je třeba si s tím trochu "pohrát". Více na příklad zde: https://www.youtube.com/watch?v=Ep5hh0W-nFw
- co se týká hygieny, po skončení menstruace vždycky kalíšek vyvařím. Kromě toho mám doma antibakteriální mýdlo, ale měla by stačit horká voda.
- kalíšek MeLuna jsem koupila na biooo.cz za 399,-. Ovšem pokud by si někdo chtěl vybírat barvy (a že jich je!), lze pořídit zde http://www.kalisek.cz/eshop/Menstruacni-kalisky/MeLuna/

23 komentářů:

  1. Ano, ano , a ještě třikrát ano. Přesně ty popsané problémy mě od kalíšku odradily. Teď jsem opět nahlodaná, že bude repete :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D doporucuji napsat na info@kalisek.cz a poradne se poradit, mi odepsali hned (ackoli ja uz mela novy kalisek vybrany, jen jsem potrebovala ujistit). Je to fakt skvela vec, ale clovek musi trefit takovy, ktery mu sedne. Coz zas je dobre, ze je tolik druhu :)

      Vymazat
  2. Už dávno som rozhodnutá, že akonáhle sa mi znova vráti cyklus (som zvedavá, kedy to bude), idem do kalíšku. No a týmto si ma ešte viac nažhavila :D A tá posledná foto sa ti teda podarila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ma byt pokus o umelecke ztvarneni... Echm, vis ceho :D ale jo, je to skvela vec, cloveku to mnohe veci ulehci... Taky jsem uz cetla u jedne holky, ze pak tou krvi zaliva kytky a kytky pry super rostou, no, k tomu jsem se teda jeste nedopracovala :D

      Vymazat
  3. Ja som tiež rozmýšľala ,že investujem do kalíšku ,ale mám veľmi slabý menzes ,takže neviem ,či by sa mi to oplatilo kupovať, asi ostanem pri tamponoch :)
    A ak máš rada kozmetiku, bola by som rada ,keby si sa kukla na môj blog Lavandula Diary :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ja si myslim, ze to neni jen o tech penezich a investici (kalisek stoji kolem 400, to se ti vrati celkem brzo), ackoli taky to ma vyznam. Taky nemam buhvijak silnou MS, ale jde mi o to, ze si s kaliskem pripadam takova cistsi, krev mi vubec nevadi. V tamponech se preci jen ty bakterie mnozi. A celkove mi to pripada mnohem pohodlnejsi, jak jsem psala, tampony jsem nikdy nemela rada. A dekuji za pozvani, urcite na blog mrknu ;)

      Vymazat
  4. Už tolikrát jsem nad ním přemýšlela. Ale vůbec si to nedokážu představit :-). Každopádně to musí pořádně ušetřit.
    Zvu vás všechny do soutěže, ve které můžete vyhrát den se společností YVES ROCHER, BLOGGERKAMI a přidat se k projektu SÁZEJME PRO PLANETU, díky kterému spolu zasadíme stromečky pro výrobu produktů značky YR a pro záchranu přírody :-)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja o kalisku vim asi uz 8 let a taky jsem si to nedokazala moc predstavit. Sla jsem do toho po porodu, kdy jsem mela pocit, ze se ve me neco zmenilo ;)
      A dekuji za pozvani do souteze, ale na takovy den bych jit nemohla, nemel by mi kdo hlidat prcka :D

      Vymazat
  5. Domi: o kalíšku jsem četla už před pár lety a poprvé mi to taky přišlo jako "cože, co to zase je za nesmysl", ale čím víc o tom čtu (a to ani nějak cíleně), tak se mi to líbí čím dál víc a asi to taky časem vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, to jsem si kdysi taky rikala, ze ty alternativky uz nevi coby :D ale tak ja mela pred temi 8 ci kolika lety dost pokroucene nazory na hodne veci...

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja ho mam zatim jen par mesicu, ale taky naprosta spokojenost ;)

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. A zase další reklama na Melunu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Coze, ja za to nic nedostala! A ted do toho kazdy mesic krvacim zadarmo!

      Vymazat
  9. Mam ten samy, dnes prvni den. Trochu lituju, ze jsem (presne jako Ty) uvazovala, zemi vadi tampony a vybrala tu soft verzi, jelikoz se mu nechce poradne rozvinout a asi bude trochu protekat. Snad se to casem vychyta? Jinak teda uzasny pocit, necitim nic.

    OdpovědětVymazat
  10. Nebudu to dlouze rozebírat, již od Ledna používám LilCup, jsem s ním absolutně spokojená a dle ohlsů kamarádek které mají také LilCup je to dobrý kalíšek.
    Často jsem narazila na různé příspěvky jako je tento a musím říci že je to již únavné stále poslouchat jak prodejci očernují ty kalíšky které jsou levné, ano já jsem si LilcUp pořídila jelikož byl pro mě cenově dostupný a jsem za něj vděčná, mají stovky kladných recenzí jak na Vinted tak na Emimino a i jinde.
    Přijde mi až hloupé jak se všude kalisek.cz snaží placenými články zdiskreditovat levné kalíšky (mimo Luna který má samozřejmě v nabídce).
    Očekávám že tento příspěvek se zde také neobjeví jelikož tento celý článek má také jasné znaky placeného článku čili reklamy. Každý by si měl udělat obrázek sám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nee :D ja mam dost. Tak mas asi holt velkou tvrdou pi*u, ze ti vyhovuje velky tvrdy kalisek, whatever, klidne si tam srtkej morskou houbu, mi je to fuk, ale tahleta paranoia by se mela asi lecit :D

      Vymazat
  11. No to je ubohost to vyjadřování tady :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mi zase prijdou ubohe tyhle komentare, si nevyberes :)

      Vymazat
  12. Jedinej problém je, že ten článek vypadá fakt jako placená reklama ( je to tak prostě napsaný), ten komentář byl poměrně dost k věci a absolutně v pohodě což už se nedá říci o tvé reakci.
    Jinak nikdy snad není potřeba používat výrazy jaké jsi použila ty, když mám blog asi základ je dobrá komunikace s okolím což si velkolepě nezvládla.
    Samozřejmě si tady na svém blogu můžeš mluvit tou nejsprostší češtinou co zvládneš, co si o tobě pak myslí druzí je myslím jasné. Ale když taková jsi, tak taková prostě jsi.

    OdpovědětVymazat
  13. Za tech 12 let, co pisu blogy, coz je pro nektere dnesni blogerky a jejich fanousky nepredstavitelne, jsem se naucila, ze je opravdu uplne jedno, co si o mne kdo na internetu mysli :D a raci budu sprosta nez blba a paranoidni ;)

    OdpovědětVymazat
  14. A jiste je cely tento clanek i reklama na Biooo.cz, na orchideje, na ruzovou barvu, de facto i na YT, naopak je to antireklama na HA... A vubec cely tento blog je reklama na DMko, na yogashop, na Jillian Michaels, na Nintendo, na C&A... Na co jeste? Blbost nekterych lidi je vazne nekonecna :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře, pokud jsou relevantní a k tématu, jsou zde velmi vítány :)