pátek 6. listopadu 2015

Půl roku s jógou

Józe jsem se začala intenzivně věnovat v květnu. Jak se změnilo moje tělo?


Hodně.


Balanc
- úplně se změnil. Díky Wii Fit a balanční podložce můžu ten rozdíl vidět. Nejspíš nikdy nebudu mít rovnováhu úplně přesnou na obě strany, kvůli úrazu z dětství, ale rozhodně se mi podařilo svůj postoj vyvážit.

Plíce
- díky tomu, že hodně ásan se provádí v takové pozici, která dělá dýchání složitější, si člověk plíce opravdu vytrénuje. Onehda jsem si byla zaběhat. Naposledy jsem pravidelně běhala v době, kdy to ještě nebylo IN, takže jsem čekala, že vypustím duší. Ale nestalo se :)

Ohebnost
- tak tady jsou vidět výsledky nejvíc. Mým cílem bylo dosáhnout v předklonu dlaněmi na podlahu, ale dokážu už i dát čelo ke kolenům. Také mám mnohém víc ohebnou páteř. A vlastně všechny klouby. Když jsem začínala cvičit a chtěla provést pozici Stromu, nedokázala jsem příliš ohnout koleno. Teď už dám chodidlo až ke stydké kosti. Také u Mostku se mnohem víc prohnu.



Svaly
- narostly mi i tam, kde jsme netušila, že nějaké mám :D musím ale říct, že necvičím jen jógu, občas to střídám s posilováním, aerobním cvičením a poslední dva týdny cvičím kombinaci jógy a Jillian Michaels.

Bolest
- podle knihy Jóga - krok za krokem, jsem začala praktikovat různé varianty diamantového sedu. Především s překřížením chodidel a položením nártu na achillovu šlachu. V knize se píše, že je to vhodné především při problémech se zažíváním a je pokud tato pozice bolí, něco je špatně. No, bolet mě přestala :)

Síla
- nejen fyzická, ale i vnitřní. Cítím se líp, tak nějak jinak.

Váha
- tohle by asi všechny zajímalo nejvíc. -2 kg. Což je jako dva dny průjmu :D ačkoli po tom průjmu se váha vrací zpátky, u mě zůstává. Ale díky Wii balance board, kde se váha měří opravdu přesně, vím, že váha kolísá neuvěřitelně, každý den. Během dne je jasné, že člověk váží ráno měně než večer, ale když se dívám na můj graf, je to jako sinusoida. Půl kila sem, půl kila tam. Nakonec jsem z toho byla tak vystresovaná, že jsem se vážit přestala. O tomhle to prostě není. Fakt ne. A hlavně, musela bych držet dietu, což nedělám. Jasně, snažím se jíst zdravě, ale občas prostě jim pizzu, nutellu, sladkosti, slané ořechy, nebo máminy obědy. Nevím, jestli jsem líná, mám slabou vůli, nebo prostě v omezování se nevidím smysl. Tak to prostě je.



Pořád mám ještě hranice, přes které zatím nemohu přejít. Částečně mi v tom brání i moje nadváha, překáží mi břicho. Některá místa se ohýbají a přizpůsobují hůře a trvá to dlouho. Mám také problémy s rukama, dřív jsem si nevšimla, jak omezený pohyb mají. Částečně to připisuju tomu, jak jsem v mládí padala na lyžích (a že to občas byly pády, naštěstí jsem neměla nikdy nic zlomeného), a jistě za to může i fakt, že s rukama člověk nic moc pořádného nedělá.

Navíc, nedá se říct, že bých cvičila extra pravidelně. Pravidelnost totiž nesnáším. Teď mám období, kdy cvičím opravdu každý den. V létě jsem ale cvičila třeba jen 3x týdně, hlavně když byla vedra. Hot jógu opravdu praktikovat nehodlám :D

Ale baví mě to, a to je důležité.

2 komentáře:

  1. myslim ze je to uzasne! len tak dalej. yoga je uzasna!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda je! A je opravdu pro kazdeho, mladeho, stareho, stihleho, tlusteho, to mam na ji rada :)

      Vymazat

Komentáře, pokud jsou relevantní a k tématu, jsou zde velmi vítány :)